Twoje dziecko uwielbia przyrodę i eksperymenty? Zapraszamy na niezwykłe warsztaty terenowe, podczas których młodzi odkrywcy nauczą się badać świat jak prawdziwi naukowcy! Na naszych zajęciach z cyklu “MOJA PIERWSZA WYPRAWA BADAWCZA” młodzi badacze sprawdzą, jak działa przyroda wokół nich, wykonując prawdziwe eksperymenty naukowe – w prosty, bezpieczny i ciekawy sposób!
Podczas zajęć dzieci dowiedzą się:
🔎 Co wisi w powietrzu? – Zbadamy, czy w naszej okolicy powietrze jest czyste. Wykorzystamy do tego rosnące w naszej okolicy porosty, mchy i grzyby.
🌱 Co siedzi w glebie? – Spojrzymy na glebę jak na skarbnicę wiedzy. Dotkniemy, obejrzymy i sprawdzimy jaka ziemia nas otacza. Nauczymy się co to oznacza dla nas oraz dla przyrody.
💧 Czy pływa w wodzie? – Pobierzemy próbki z kałuży, rzeki lub jeziora i sprawdzimy jakie tajemnice skrywa. Niektóre zobaczymy gołym okiem, a na inne będziemy potrzebować kilku ciekawych urządzeń.
🌲 Oraz wiele, wiele innych rzeczy związanych z badaniem przyrody…
A to wszystko w atmosferze zabawy i przygody! Nasze zajęcia rozwijają ciekawość, uczą obserwacji i pokazują, jak samodzielnie odkrywać świat przyrody. Może Twoje dziecko stworzy własną ekspedycję badawczą w przyszłości? 😊
Dlaczego warto?
Dostępne w formie zajęć dwugodzinnych dla grup od 7 do 30 uczestników;
Podstawowa forma zajęć obejmuje pobieranie, obserwacje i zabawy edukacyjne z wodą, glebą, osadem dennym oraz porostami. W czasie zajęć wykorzystamy elektroniczne mierniki, rurki, młotki, sita, słoiki i moździerze.
Forma zajęć w oparciu o model amerykańskiej uczelni oraz nasze własne doświadczenie;
Materiał może być zmodyfikowany po konsultacji z nauczycielem;
Świetna odskocznia od standardowej lekcji geografii, biologii lub chemii;
Po zajęciach może odbyć się dodatkowa część wykładowa;
Kompatybilność z podstawą programową.
Warsztaty "Moja pierwsza wyprawa badawcza"
Podczas warsztatów są realizowane częściowo następująco treści z aktualnej podstawy programowej:
Szkoła podstawowa (przyroda):
Poznanie cech i zmian krajobrazu w najbliższej okolicy szkoły.
Przyjmowanie postaw współodpowiedzialności za stan środowiska przyrodniczego
opisuje sposoby poznawania przyrody, podaje różnice między eksperymentem, doświadczeniem a obserwacją;
rozpoznaje składniki przyrody ożywionej i nieożywionej w najbliższej okolicy szkoły;
rozróżnia wody stojące i płynące, podaje ich nazwy oraz wskazuje naturalne i sztuczne zbiorniki wodne;
określa warunki życia w wodzie (nasłonecznienie, zawartość tlenu, opór wody) i wskazuje przystosowania organizmów (np. ryby) do środowiska życia;
określa zależności między składnikami środowiska przyrodniczego i antropogenicznego;