Słońce, piasek, woda... a obok pomiary oporności wody, głośno stukająca pompa i motorówka, która utknęła w wodorostach. Każdy wyjazd w teren i każdy rejs po jeziorze to była niesamowita przygoda, więc z wielką przyjemnością opowiemy ucziom o tym jak wygląda praca na tafli jezior. Woda i piasek (nie tylko znad naszych jezior) bedzie na naszym celowniku podczas tych zajęć, a po ich zakonczeniu to jak uczniowie patrzą na szuwary, wyspy i zalewy może zmienić się raz na zawsze.
Dostępne w formie dwugodzinnych zajęć dla grup od 7 do 30 uczestników;
Podstawowa forma zajęć obejmuje przesiewanie osadu, identyfikacje skamielin, pomiary fizykochemiczne wody, analizę fitoplanktonu i podstawy nawigacji;
Uczestnicy do dyspozycji będą mieć: zestaw do granulometrii, karty identyfikacyjne skamielin, zestaw skał wraz zestawami do identyfikacji, elektrody do pomiaru właściwości wody, zestaw do sączenia, odczynniki do ekstrakcji chlorofilu, mapy i przybory nawigacyjne.
Forma zajęć w oparciu o model amerykańskiej uczelni oraz o analizy przeprowadzane rutynowo na statkach badawczych;
Świetna odskocznia od standardowej lekcji geografii, biologii lub chemii;
Materiał może być zmodyfikowany po konstultacji z nauczycielem;
Po zajeciach moze odbyc sie dodatkowa część wykładowa;
Kompatybilność z podstawą programową.
Warsztaty "O jeziorach"
Podczas warsztatów są realizowane są częściowo następująco treści z aktualnej podstawy programowej:
Szkoła Podstawowa (geografia)
Korzystanie z planów, map, fotografii, rysunków, wykresów, diagramów, danych statystycznych, tekstów źródłowych oraz technologii informacyjno-komunikacyjnych w celu zdobywania, przetwarzania i prezentowania informacji geograficznych.
Interpretowanie map różnej treści.
Odczytuje szerokość i długość geograficzną wybranych punktów na globusie i na mapie.
Charakteryzuje środowisko przyrodnicze Morza Bałtyckiego oraz przyczyny degradacji jego wód.
Liceum/Technikum (geografia i chemia)
Posługuje się mapą topograficzną w terenie.
Przedstawia cechy fizykochemiczne wód morskich oraz dostrzega problem ich zanieczyszczenia.
Bada i opisuje właściwości tlenku krzemu(IV); wymienia odmiany tlenku krzemu(IV) występujące w przyrodzie i wskazuje na ich zastosowania.